Hakukoneoptimointiblogi on avattu

Hakukoneoptimointiblogi on avattu.

Taustatietoja: olen saanut ensikosketuksen Internetiin jo silloin, kun Suomessa ei ollut vielä yhtään kiinteää ulkomaanyhteyttä. Palvelimet vaihtoivat sähköposteja öisin puhelinlinjojen avulla. Sähköpostilla saattoi kestää useita päiviä mennä perille. Sitten loppuvuonna 1988 "Internet tuli Suomeen" eli kiinteä ulkomaanyhteys (muistaakseni peräti 128 kbps) alkoi toimia. Olin ensimmäisten joukossa kokeilemassa sitä ihmettä. Todistin mm. sellaista tapausta, jossa täysin sokea keskusteli täysin kuuron kanssa toiselle puolelle maapalloa ilman tulkkia. Tämä teki minuun vaikutuksen; Internetillä voisi tehdä ihmisille hyvää ja avata uusia mahdollisuuksia.

Vasta 90-luvun puolella alkoi tulla www-sivuja. Käyttäjiä varten oli What's New -lista, josta pystyi käymään katsomassa, mitä uusia nettisivuja sinne oli ilmoitettu. Siihen aikaan se riitti, koska sivustoja oli vain vähän. Myöhemmin siitä listasta tuli turhan pitkä, joten sen rinnalle tuli lista nimeltä "What's Hot." Näiden avulla löysi sivustoja. Muuta keinoa niiden löytämiseen ei oikein ollutkaan, paitsi "puskaradio."

90-luvun puolessa välissä alkoi sivustoja olla niin paljon, ettei listoiltakaan löytynyt läheskään kaikkia. Yhtiö nimeltä Digital Equipment halusi demota palvelinkoneittensa kykyjä, ja julkaisi AltaVista -nimisen palvelun. Sen avulla saattoi hakusanojen avulla etsiä nettisivustoja. Tästä sai alkunsa aivan uudenlainen tapa etsiä tietoa. Sittemmin Google syrjäytti kyseisen hakukoneen.

Lisää hakukoneista ja niistä löytymisestä seuraavissa blogikirjoituksissa...

  • Hakukoneoptimointi opas

    Hakukoneoptimointi opas: Keräsin linkkejä muutamiin verkossa oleviin ilmaisiin oppaisiin, joissa kerrotaan hakukoneoptimoinnista. Ilmainen hakukoneoptimointi-opas.

  • Hakukoneoptimointi tarvitsee hyvää sisältöä

    Hakukoneoptimoinnissa on kyse siitä, että tieto esitetään sellaisena ja sillä tavalla, että hakukoneiden kannattaa esittää se tieto ja pääsy sinne. Hakukoneiden menestyksen edellytys on se, löytävätkö käyttäjät nopeasti juuri sen tiedon, jota ovat etsimässä. Käytä aikaa ja harkintaa siihen, että esität verkkosivuilla totuudenmukaisia asioita, ja että myös hoidat asiakaspalvelun hyvin. Hyvä tuote ja hyvä toiminta edistävät osaltaan löytyvyyttä.

  • Hakusana-analyysi

    Hakusana-analyysi: Luetteloi tuotteet, joita haluat myydä. Luetteloi sanat, joilla niitä haettaisiin. Tarkista hakutilanne Keyword Toolilla. Tilaa hakukoneoptimointi.

  • Esteetön sivusto auttaa hakukoneita

    Mitä paremmin sivuston suunnittelussa otetaan kaikki kohderyhmän ihmiset huomioon, sitä paremmat mahdollisuudet sillä on löytyä hakukoneissakin. Siksi kannattaa muistaa hakukoneoptimoinnissakin, keitä varten sivustoa oikeastaan tehdään.

  • Linkittäminen yhdistää sisällöt toisiinsa

    Linkittäminen helpottaa tiedon etsimistä ja asioiden tarkistamista, linkki on tavallaan kannatusääni. Hakukone voi päätellä siitä, että linkittäjä on pitänyt kohteen sisältöä tärkeänä. Linkittäkää. Ja linkittäkää oikein, selkeästi ja näkyvästi. Siten autatte niitä ihmisiä, joille tekstisisältönne olette tarkoittaneet.

  • Hyvä tekstisisältö on löytymisen peruste

    Missä tahansa tekstimuotoisessa julkaisussa laadukas teksti on kaiken peruste. Useimmat Internetin hakukoneista perustuvat tekstin analysoimiseen tavalla tai toisella.

  • Hakukoneoptimointiblogi on avattu

    Hakukoneoptimointiblogin ensimmäinen viesti. Tästä se blogaaminen alkaa.

Pyydä yhteydenottoa

Lisätietoja

Yrityksen nimi

Yhteyshenkilö

Sähköpostiosoite

Puhelinnumero

Paikkakunta



Netello Systems Oy
Y-tunnus 1544982-0

Saukonojantie 27 B
20250 Turku Kartta

»Tietoja yrityksestä

Google+

Puhelin 010 323 3840

Sähköposti (myynti)
myynti@netello.fi

»Asiakaspalvelu



Netello